CleanPort Managed SecurityCleanPort Managed Security
English Deutsch Nederlands



14-05-2009

AMSTERDAM - De economische crisis heeft ook gevolgen voor cybercriminelen. De prijs van een spamcampagne is ten opzichte van 2008 met bijna de helft gedaald.

Dat meldt G Data. Volgens het beveiligingsbedrijf kost het nu ongeveer 150 euro om 20 miljoen spamberichten te laten verzenden. Vorig jaar bedroeg de gemiddelde prijs volgens de onderzoekers nog 290 euro.

Minder spam
In een woensdag verschenen rapport schrijft branchegenoot McAfee dat er in het eerste kwartaal van 2009 30 procent minder spam is verzonden dan toen de spamgolf medio 2008 een piek bereikte.
McAfee denkt niet dat dat het gevolg is van de kredietcrisis. Volgens het bedrijf is de daling te danken aan de sluiting van het malafide internetbedrijf McColo, in november.

Tegenspraak
De cijfers van McAfee zijn overigens in tegenspraak met eerdere berichten. Begin april meldden zowel Google als spambestrijder Cleanport dat de spamgolf na een korte daling in november inmiddels weer terug was op het oude niveau. Cleanport rapporteerde voor Nederland zelfs een nieuw record.

Leningen
Volgens G Data prees bijna eenderde van de spamberichten in het eerste kwartaal van 2009 financiƫle producten als leningen aan. Daarmee zouden spammers willen inspelen op de economische situatie.

Source: nu.nl




Snelle Links > Downloads
> Gratis trial aanvragen
> Nieuwsarchief
> Een Vraag Stellen

Technische kenmerken
> E-mail stroom
> Filter Process

© 2001-2017, Copyright CleanPort | Cleanport is a trading name of Avira B.V.