CleanPort Managed SecurityCleanPort Managed Security
English Deutsch Nederlands



29-04-2006

Doetinchem 29 April 2006, Sinds vanmorgen vroeg is er weer een nieuwe phishing poging voor Postbank klanten gesignaleerd. Nog geen twee weken geleden was de Rabobank het slachtoffer van een zelfde dergelijke poging tot fraude.

Criminelen proberen met mailtjes die afkomstig lijken van de Postbank klanten er toe te zetten naar een website te gaan en zich zelf hier te "identificeren", met deze gegevens proberen criminelen dan als de klant in te loggen op betaal systemen van de giro. Het mailtje lijkt afkomstig van de Postbank, is dit keer in redelijk goed Nederlands geschreven en bevat het logo met de blauwe leeuw van de giro. Als onderwerp van de nepmailtjes worden de zogenaamde nieuwe mogelijkheden van "MyPostbank Plus ++" gebruikt. Uiteraard zijn deze mogelijkheden er niet, let goed op en houd er rekening mee dat banken nooit per email om gegevens zullen vragen. Een andere manier om te herkennen dat het om phishing gaat is goed kijken naar het adres in de adresbalk van uw internet browser wanneer u op een link heeft geklinkt.

De CleanPort heuristic spam technologie herkende het phishing mailtje en heeft er tot op heden (update: zondag 30 april 22:01) enkele tienduizenden herkent en geblokkeerd.

Voor meer informatie kunt u natuurlijk ook terecht op de website van de Postbank zelf: http://www.postbank.nl/




Snelle Links > Downloads
> Gratis trial aanvragen
> Nieuwsarchief
> Een Vraag Stellen

Technische kenmerken
> E-mail stroom
> Filter Process

© 2001-2017, Copyright CleanPort | Cleanport is a trading name of Avira B.V.